Wysłałem pismo do PKP Intercity w sprawie braku jakiegokolwiek wagonu przystosowanego do przewozu rowerów z całej południowej Polski na wyspę Wolin o następującej treści:
WitamMam do Państwa pytanie i prośbę o wyjaśnienie. W dzisiejszej Gazecie Wyborczej znalazłem taki oto cytat:
" PKP tłumaczy, że stawia na turystykę rowerową, ale w kraju. Kolej ma 70 wagonów przystosowanych do przewozu dwóch kółek. - Kursują na trasach do miejscowości turystycznych. Średnio w takim wagonie jest 4-8 miejsc na rowery - mówi Małgorzata Sitkowska, rzeczniczka PKP InterCity."
W związku z powyższym moje pytanie: dlaczego na wakacje nie będzie ani jednego pociągu bezpośredniego z wagonem przystosowanym do przewozu rowerów z całego południa Polski (jakieś 8mln ludzi – aż osiem milionów!!!) do Międzyzdrojów i Świnoujścia?
Pisałem do Was maile, dzwoniłem do obsługi klienta - zero odzewu!
Ja, moja żona, dwoje małych dzieci, 3 rowery, dwie przyczepki, i bagaż! Jak wsiadając w Zabrzu mam to przewieźć w pociągu z Przemyśla do Szczecina, gdzie w Dąbiu mam "aż" 4 minuty na przesiadkę na osobowy do Świnoujścia? Pragniemy bezpiecznie dojechać na wyspę Wolin, a PKP Intercity takiej ewentualności w ogóle nie przewiduje? To gdzie jeździ te 70 wagonów?
Czy jest szansa na zapewnienie takiego wagonu w wakacje do jakiegokolwiek pociągu łączącego bezpośrednio Górny Śląsk ze Świnoujściem?
Bardzo proszę o poważne potraktowanie tego e-maila i wyczerpującą odpowiedź.
Z poważaniem
Marek Zięba
" PKP tłumaczy, że stawia na turystykę rowerową, ale w kraju. Kolej ma 70 wagonów przystosowanych do przewozu dwóch kółek. - Kursują na trasach do miejscowości turystycznych. Średnio w takim wagonie jest 4-8 miejsc na rowery - mówi Małgorzata Sitkowska, rzeczniczka PKP InterCity."
W związku z powyższym moje pytanie: dlaczego na wakacje nie będzie ani jednego pociągu bezpośredniego z wagonem przystosowanym do przewozu rowerów z całego południa Polski (jakieś 8mln ludzi – aż osiem milionów!!!) do Międzyzdrojów i Świnoujścia?
Pisałem do Was maile, dzwoniłem do obsługi klienta - zero odzewu!
Ja, moja żona, dwoje małych dzieci, 3 rowery, dwie przyczepki, i bagaż! Jak wsiadając w Zabrzu mam to przewieźć w pociągu z Przemyśla do Szczecina, gdzie w Dąbiu mam "aż" 4 minuty na przesiadkę na osobowy do Świnoujścia? Pragniemy bezpiecznie dojechać na wyspę Wolin, a PKP Intercity takiej ewentualności w ogóle nie przewiduje? To gdzie jeździ te 70 wagonów?
Czy jest szansa na zapewnienie takiego wagonu w wakacje do jakiegokolwiek pociągu łączącego bezpośrednio Górny Śląsk ze Świnoujściem?
Bardzo proszę o poważne potraktowanie tego e-maila i wyczerpującą odpowiedź.
Z poważaniem
Marek Zięba
Oto jaką dostałem odpowiedź...
Nr
pisma: BZWSi-051-414/12 Warszawa
19 czerwca 2012r
Szanowny Panie,
odpowiadając na Pana e-mail z dnia 21.05.2012r.
dotyczący przewozu rowerów na trasie z Górnego Śląska do Świnoujścia, uprzejmie
wyjaśniam, iż w okresie wakacyjnym Spółka ,,PKP Intercity” nie będzie prowadzić
na wskazanej trasie bezpośredniego pociągu zawierającego w składzie wagon
przystosowany do przewozu rowerów. Jedynym pociągiem kursującym przez Górny
Śląsk w omawianym kierunku z wagonem dla rowerów jest pociąg TLK 38100/1,,
Kossak” relacji Przemyśl Gł. – Szczecin Gł. ( planowany przyjazd do Szczecina
godz. 22:13).
Jednocześnie
informuję, iż zgodnie z Regulaminem Przewozu Osób, Rzeczy i Zwierząt przez
Spółkę ,,PKP Intercity” (RPO - IC) § 23 ust. 4:
,, Podróżny może przewieść odpłatnie
na dowolną odległość i pod własnym nadzorem: jeden niezłożony i nieopakowany
rower jednośladowy:
a)
w
pociągu TLK – w wagonie klasy 2:
- objętym obowiązkową rezerwacją
miejsc do siedzenia, wyłącznie w wagonie przystosowanym do przewozu rowerów, na
miejscu do tego wyznaczonym,
- bez rezerwacji miejsc do
siedzenia: w wagonie przystosowanym do
przewozu rowerów, na miejscu do tego wyznaczonym, w pierwszym przedsionku
pierwszego wagonu lub ostatnim przedsionku ostatniego wagonu w składzie
pociągu, pod warunkiem, że nie są to wagony Wl/Bc, jeżeli brak jest wagonu do
przewozu rowerów;
b) w pociągu Ex, EIC i EC – wyłącznie w wagonie
klasy 2 przystosowanym do przewozu rowerów.”
W
związku z powyższym, w opisanym przez Pana przypadku, przewóz 3 rowerów jest
możliwy w dowolnym pociągu pod warunkiem nabycia stosownych dopłat do biletu.
Ponadto,
informuję, że dołożymy wszelkich starań, aby w pociągu TLK 38200/83200
,,Przemyślanin” relacji Przemyśl gł. – Szczecin Gł. /Świnoujście – Przemyśl Gł.
W miarę istniejących możliwości taborowych zastąpić kursowanie jednego
standardowego wagonu klasy 2 z miejscami do siedzenia wagonem klasy 2 przystosowanym
do przewozu rowerów .
Za ewentualne niedogodności w korzystaniu z
usług świadczonych przez Spółkę ,,PKP Intercity” serdecznie Pana przepraszam.
Z poważaniem
„PKP
Intercity” S.A.
Zakład
Centralny
Naczelnik
Działu Handlowego
Marek Świętek
Jak to się skończyło? Nijak! Do Świnoujścia, jak nie było wagonu dla rowerów, tak nadal nie ma. Bujaliśmy się do Szczecina i przesiadka tam na osobowy do Świnoujścia... Efekt? Dwukrotnie większy stres, dwukrotnie więcej wysiłku przy przekładaniu rowerów, koszt podróży wyższy o około 40zł...
Kolego, intercity przejmując wszystkie połączenia dalekobieżne przejeło od pr kilkanaście/kilkadziesiąt? wagonów bagażowych BDrdsu. I co ? jak nie przerobili ich jeszcze na żyletki to stoją gdzieś w krzakach, ale przecież, "misją naszą jest stworzenie komfortowych warunków do przewozu rowerów", więc mamy was drodzy rowerzyści w dupie i zabraniamy wejść z jednośladami do naszych pociągów. Problem z głowy.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam rowerowo.