sobota, 14 lutego 2015

16 dnień urlopu w USA - Tampa, pociągi i Downtown w Clearwater

Dziś ruszyliśmy w dwóch celach i oba osiągnęliśmy.
Pierwszy cel to odwiedziny Keiser University, gdzie córka koleżanki dowiadywała się o możliwościach przyjęcia na studia.
Drugi cel znacznie bardziej mnie pochłonął - zrobienie zdjęć pociągów amerykańskich!
Dziś udało się tylko z towarowymi, które są dla mnie ważniejsze :) Pasażerskie spróbuję dostać w Miami :)
Także dojechałem na bocznicę, gdzie oprócz wagonów samowyładowczych udało mi się złapać również lokotraktora, które osobiście bardzo cenię w pracy na bocznicach :)
Później pojechaliśmy na dużą stację towarową CSX, ale niestety pracownicy nie pozwolili mi wejść na teren stacji, aby zrobić zdjęcia. Więc zrobiłem je z miejsc łatwo dostępnych nie naruszając terenu stacji ;)
W drodze powrotne widzieliśmy masę niesamowitych samochodów, więc od razu postanowiłem porobić im zdjęcia :)
Po obiedzie pojechaliśmy do Downtown Clearwater (starówka), aby zobaczyć coś ciekawego. Rzeczywiście starówka bardzo zadbana, ma klimacik, niestety jest kompletnie pusta! Nawet auta prawie tam nie jeżdżą, nie wspominając o pieszych, którzy praktycznie nie występują w ogóle na Florydzie! Wszyscy wszędzie jeżdżą autem - dosłownie gdziekolwiek nie byliśmy, nie widać było w ogóle pieszych! 2/3 sklepów i innych lokali zamknięta. Trochę smutny widok... Najciekawszy z mojego punktu widzenia jest tor kolejowy biegnący środkiem drogi, którym są dostarczane wagony towarowe na bocznice w Largo i St Petersburg :)
Jutro o 3 nad ranem (9 czasu polskiego) ruszamy wpierw do Everglades National Park oglądać w naturze aligatory, a później do Miami!!! :)

A teraz pora na zdjęcia :)

Keiser Univercity w Tampa



To jakaś przeładownia zboża chyba. Na zdjęciu lokotraktor podstawił wagon do rozładunku
  
Wagony zbożowe :)


Widok na Downtown Tampa

Słynne busy szkolne są wszędzie widoczne :)

Amelia Arena w Tampa, gdzie w sobotę będzie widowisko WWE - wrestlingu amerykańskiego ;)

Jedna z dróg jest wybrukowana cegłami z takimi oto wytłoczeniami :)

Dworzec Tampa Union Station

Jedna z osób przebranych za Statuę Wolności reklamuje usługi Liberty Tax - często ich widzieliśmy na Florydzie

Stacja towarowa CSX!!! :) Mój upragniony widok na amerykańskie pociągi!!!






Robiąc zdjęcia na moście stałem tuż nad tym wężem, ależ mnie ciarki przeszły!!! Miał około 1,5m!!! Na szczęście był martwy.

A teraz auta zauważone tylko w tym dniu ;) Prawdziwe cuda, prawda?






Często widzieliśmy tu auta, na tak wysokim zawieszeniu :)

A teraz już starówka Clearwater świecąca pustkami...



Świetnie zagospodarowanie przestrzeni pomiędzy budynkami w postaci szklanego pawilonu :)


Busy stylizowane na tramwaje z San Francisco 



Jedna z bardzo wielu marin w tym regionie :)


A tu prawdziwa rzadkość - tor kolejowy środkiem ulicy wytyczony :)

Pojazdy listonoszów tutejszej poczty państwowej :) A nas z buta, albo własny rowerek ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz